27 Mayıs 2010 Perşembe

Hu Hu Komşu Yaz Geldi...


İnsanoğlu yine her zaman ki nankörlüğü ile kış hakkında olumsuz konuşmaya başladı… Eee kardeşim sen de az dur çizgini belirle! Yaz olur kışın dedikodusunu yaparsın, kış olur yazınkini! Ne ayıp sana… Yakışıyor mu hiç.
Dün iş çıkışı otobüse bindiğimde, burnuma gelen, bildik ama uzun süredir ortalıkta olmayan bir koku ile kendime geldim, zamanımı uzunca bir süre o kokuyu arayarak geçirdim. Koku beni bildiğim ama bilmek istemediğim bir yere doğru sürükleyiverdi… Ve en sonunda aradığım şeye ulaştım. Yorgunluktan kendinden geçmiş, orta yaşlı, kısa kollu gömlek giymiş bir amcaya çevirdim bakışlarımı… Koltuk altından gelen ağır bir ter kokusuydu beni ona çeken… Yüzümde beliren ekşimsi ifadeyi anlatamam… Otobüs yolculuğumun bir an önce bitmesi için dua ettim. Tek korkum o amcamın boşalan
koltukta yanıma oturmasıydı.. Şükür bunu da kazasız belasız atlatmıştım.
Yaz ayının İnsanlar üzerinde bilinmeyen bir etkisi vardır… Kışın somurtan çoğu insanımız yüzlerindeki aptalca gülümseme ile güne başlarlar… Selam vermek için ağzından kerpeten ile laf aldıklarımız, güneşi gördüklerinde size 32 dişini gösteren bir sırıtma ile selam verirler… Sanırım güneş enerjisi ile çalışıyoruz!
Şimdi cevabını arayacağımız ve hepimizin söyleyecek bir şeyleri olduğunu düşündüğüm soruyu soruyorum. Yazın kendini nasıl belli eder?
Sabah uyandığınızda kuşların cıvıldaşması ile güne başlıyorsanız…
Eğer yıllardır istediğiniz aşkı bulamadıysanız ve o sabah gözlerinizde parıldayan bir ışık ile aşkı bulma ümidi yola koyuluyorsanız…
Asansöre bindiğinizde kışın yüzünüze sizi dövecekmiş gibi bakan insanları, o gün gülümseyerek görüyorsanız…
Hafta sonları gittiğiniz her parkta, her sokakta, hatta her köşe başında birbirlerine yapışık şekilde yürüyen çiftler görüyorsanız…( bu beni her yaz deli eder… Ne o öyle kardeşim azcık uzak durun birbirinizden hatta bu yaz fazlaca uzak durun, bunun kuş gribi var domuz gribi var kenesi var mazallah :) )
Kışın uzak olduğunuz arkadaşlarınızla, bu aralar daha çok görüşüyorsanız. (zaten bunu hiç anlamam, kışın sanki tüm mekanlar kapalıymış gibi. :) )
Her gittiğiniz toplulukta, “Aaa ne zaman adaya gidiyoruz” sesleri yükseliyorsa….
Siyaset gibi derin konulara girdiğiniz bir anda bile birileri duyduğu bir diyeti o an sizinle paylaşıyorsa….
Gazeteyi açtığınızda yaza sıkı girmenin formülleri ile ilgili başlıklar okuyorsanız….
Ebru Şallı’yı ekranlarda daha çok görüyorsanız…
Kimin eli kimin cebinde haberlerini şıkça izliyorsanız…
Kışın, evinize renk katan, gündem olan çoğu diziler sezon sonunu getiriyorsa…
Dışarıda atletle gezen insanları görüyorsanız…
Evinizin her köşesinde düğün,sünnet gibi davetiyeler buluyorsanız…
Buldukları her köşede halı yıkayan kadınlarımız ile karşılaşıyorsanız…
Her gittiğiniz mekanda yaza dair şarkılar çalıyorsa….
Bodrum, Antalya gibi tatil yörelerimizde üstsüz insanların çoğaldığını duyuyorsanız…
Evet!
Bildiniz…
Korkmanıza gerek yok.
Yaz mevsimine girmiş bulunuyorsunuz…

Hepimize hayırlı uğurlu olsun….

Önden Bayanlar Lütfen…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder